Instagram, Facebook, Messenger, LinkedIn, Snapchat, Twitter, Whatsapp, Viber – a to jsme teprve na začátku! Sociální sítě, ať chceme nebo ne, ovlivňují naše každodenní životy. Jak tedy zařídit, aby mezi profily 3,2 miliardy uživatelů jakýchkoliv sociálních sítí vynikl zrovna ten náš?
1. Kvalitní osobní fotografie
Instagram byl stvořen, abychom potěšili náš zrak. Proto si vymýšlejte, hrajte, přidávejte filtry,
animujte, zkrátka dejte svým fotkám život. Sdílení osobních momentů přidává na autentičnosti a lidskosti, ovšem všeho s mírou. Můžete jednoduše sdílet Vaši odhalenou fotografii na profilu, kde máte 563 sledujících. Teď si ale představte – ukázali byste tu samou fotku 563 lidem v jedné místnosti(např. na projektoru za Vámi)?
2. Animace, krátká videa či GIFy
Vše co se hýbe, hýbe Instagramem! Nebojte se přidávat krátká videa či animace z pořízených fotografií. Nutné je dávat pozor na kompozici, kvalitu, délku i estetiku, aby video Vaše sledující zaujalo natolik, že si jej pustí znovu.
3. Reagujte na novinky svým osobitým způsobem
Postujte fotografie z vyhlášení, školení, či novinek, stejně jako reakce na něco, co Vás ovlivnilo. Také se nebojte přidávat starší fotky z různých událostí, akcí a podobně. Přidejte k nim nové informace, které vaše fanoušky vtáhnou do děje.
4. Edukační a kreativní videa
Pokud máte pracovní profil, vzdělávací videa jsou dalším tahákem, jak můžete zaujmout své
fanoušky. Krátké video, u kterého se sledující něco naučí, je ještě lepší! Velmi populární je kreativní Facebooková stránka Nifty, kde to nápady na vlastnoruční výrobky jen srší.
5. Tipy na konference a eventy, kterých se účastníte
Napište, co máte v plánu, postujte fotky plakátů na různé akce. Stejně tak můžete udělat promo někomu, jehož akci/přednášku/workshop jste nedávno navštívili. Svět sociálních sítí je tak rychlý, že se ani nenadějete a někdo bude sdílet něco od Vás!
6. LinkedIn jako byznys komunita dneška
Rychlý vývoj zaznamenala i platforma LinkedIn. Dnes už je z tohoto média profesionální byznysový nástroj, který běžně využívají headhunteři. Abyste je zaujali, je dobré se řídit heslem: “pokud nemáme co říct, tak ať neřekneme nic“. K příspěvku je vhodné napsat jednu chytlavou větu a pod ní umístit odkaz na článek, blog, Vaše sdělení. Lidé na této platformě totiž nemají čas číst slohovky, ale pouze krátké headliny. Jednoduše – kdo nehoří v jedné větě, nezapálí ani deseti.
7. Osobní značka
Buďte sami sebou, protože ostatní už existují. V internetovém světě by to mělo platit také. Nechte se inspirovat profily vašich oblíbenců, ale snažte se vytvořit svou vlastní osobní značku. Fotky sdílené na pracovním Instagramu by celkově měly povídat nějaký příběh, ladit k sobě, u osobního profilu můžete působit uvolněněji, hravěji. Při psaní příspěvků byste se měli držet pravidlem méně je více, ale pokud jsou dlouhé věty charakteristické pro Váš styl, pak jsou sociální sítě skvělým místem, kde je použít. Vytvořte si svou osobní značku, aby lidé kolem Vás věděli, že jste to opravdu Vy.
Jaké jsou vaše tipy&triky na sociální sítě? Napište nám na office@cmapm.cz nebo na jednu z našich sítí – Facebook, Instagram nebo LinkedIn.
Kde nás najdete?
Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek o.s.
Botanická 785/9, 602 00 Brno
FOLLOW US
©2019 CMAPM.CZ ALL RIGHTS RESERVED